Tuesday, April 10, 2012

İran Türkleri, Azerbaycanın veten olması, Türk ırqı, Azerbaycan qovmu, Azeri adı, ….

Méhran Baharlı

Bir sıra şexsler davamlı olaraq menim savunmadığım ve redd étdiyim görüşleri mene yapışdıraraq, öz âlemlerinde meni texrib étmeye qalxışırlar. Bunun nedeni, bu insanların menim onları qorxuya salan öz görüşlerimi redd hetta neqd étmekden âciz olduqları ve bunu başaramadıqları, onun yérine menim savunmadığım yanlış görüşleri mene yapışdıraraq redd édebilecek bir şéy yaratma istemesidir.

Bunların son örneyi L. M.`nin guya men ve düşüncelerim haqqında yazdığı bir yazıdır. O heyatında yazdığı bu ilk ve tek yazısını, yazabildiyi tek dil olan Farscada yazmış  ve göbek bağı ile bağlı olduğu İran-Fars saytlarına göndermişdir.

Sözü édilen Farsca yazı başdan sona menim haqqımda yalanlarla dolu, texribat amaclı ve lümpence bir yazıdır. Bu üzden de yanıtlanmanı haqq étmir. Sefahet ve belahet ürünü olan bu yazıda menim redd étdiyim çox sayıda düşünce mene isnad édilmişdir. Bellidir ki menim yazılarımı oxumamış olan bu şexs, bu iddiaları sağdan soldan özü kimi başqa texribatçı ve şexslerin câhilâne saçmaladıqlarından derlemişdir. Aşağıda bunlardan bir néçesine deyinirem:

İran Türkleri: Bu şexs iddia étmişdir ki men İran Türkü idélojisine inanıram. Tersine men ne tek İran Türkü idélojisine inanmıram, belke İran Türkü qavramı ve kimliyine –özellikle milli ve étnik anlamda- kesinlikle qarşıyam. İran qavramına modern çağda millet-devlet anlamı qazandırıldığından dolayı İran qavramı Türk qavramının antitézi, ve İran Türkü kimliyi de iççelişkisi olan bir terkibdir. Bu üzden de men yazılarımda hemişe İran Türkü yérine İranda yaşayan Türk xalqı terkibini işlederem. Bu terkibi işletmekden amacım ise, İran Türkü diye étnik-milli bir qavramın olmadığı ve yaradılmaması gerekdiyini vurqulamaqdır. Çünkü İran, Azerbaycan kimi, tekce coğfrafi ve tâbiiyyet adıdır ve étnitisite-milliyet adı olabilmez. Bu açıdan İranda yaşayan Türk xalqı vardır, éynen İraqda, Türkiyede, Azerbaycanda ve Suriyede yaşayan Türk xalqı kimi. Ancaq İran Türkü, Azerbaycan Türkü, İraq Türkü diye étnik ve milli kimlikler yoxdur, olmamışdır ve olmayacaqdır. Anlaşılan Kilasik Azerbaycançı qılığına girmiş bir sıra Ruszede ve utancaq paniranistler, menim Azerbaycan Türkü qavramını-étnik ad olaraq- eleşdirdiyimi görünce, özlerine xas olan sâdelik ve belahetle, Azerbaycan Türkü`ne inanmayan birinin her halda İran Türkü`ne inandığı sonucuna varmışlardır. Oysa yanılmışlar. Azerbaycan Türkü olmadığı kimi, Türk xalqının başqa bir coğrafiyaya mensub ayrı étnik kimliyi de yoxdur. Var olan Türk xalqı ve Türk étnik milli kimliyidir, ister bu xalqın parçaları İranda yaşasın, ister Azerbaycanda yaşasın, ister Ortadoğu ya Qafqazın başqa bir yérinde. Var olan İranda yaşayan Türk, Azerbaycanda yaşayan Türk`dür, ancaq milli bir antite olaraq İran Türkü, Azerbaycan Türkü déyildir. Siyâsi açıdan ise mence be`zilerinin menimsediyi İran Türkü istiratéjisi Azerbaycan Türkü, Hemedan Türkü, Merkezi ostan Türkü istiratéjisi kimi yanlış ve zererlidir. Çünkü béle étnik kimlikler yoxdur, ayrıca bu adlandırmalar Türk xalqı ve kimliyini böler. Bizim étnik kimliyimiz tékcǝ TÜRKdür, éynen Türkiyédé yaşayanlar kimi. Bunun önüne her hansı başqa coğrafi kelme, ister İran, ister Azerbaycan, ister Hemedan, ….. artırılmamalıdır.

İran Türklerin ezeli ebedi mülküdür. Bu şexs béle bir iddiada bulunmuşdur ki guya men İran`ı Türk xalqının ezeli ve ebedi yurdu bilirem. Oysa men kesinlikle bu görüşün yanlış olduğuna inanıram. Bugün İran diye adlanan torpaqların hamısı veya bir bölümüne min ilden artıq Türk xalqı hâkim olmuşsa da, bu ölke Türk xalqının ezeli ve ebedi yurdu déyildir, olmamışdır ve olmayacaqdır, Türk xalqına da özellikle gelecekde âid déyildir. İran`ın Türk xalqının mülkü olduğunu söylemek Çinin Uyqurların ve Rusiyanın Tatarların mülkü olduğunu söylemek qeder yanlış ve saçmadır. Bugün tekce İran sırnırları içinde yaşayan Türk xalqının yérleşdiyi topraqlar, yanı İranın quzéy batısında Étnik Azerbaycan, İranın orta ve günéyinde ve İranın quzéy doğusundakı Türk topraqları Türk xalqını ilgilendirer ve onun mülküdür. Bunun dışında İranda yérleşen öteki étnik bölgeler, Kürdüstan, Farsistan, Erebistan, Loristan, Gilan, Türkmenistan, Laristan, Lekistan, Mazenderan, Beluçistan, …. Ne Türk xalqının mülküdür ne de onu ilgilendirer. Bu étnik bölgelerin sâhibi vardır ve o da orada yaşayan milletlerin özleridir, ne Türk xalqı.

Azerbaycanın veten olması: Bu şexs iddia étmişdir ki men Azerbaycanın veten olmasını şübhe altına almağa çalışıram. Azerbaycanın hara olduğunu bile bilmeyen bu sefih şexsin iddiasının tersine, men ne tek Azerbaycanın Türk xalqının İranın quzéy batısında yaşayan bölümünün, belke İranın başqa bölgelerine dağılmış Türk xalqının da veteni olduğunu, bu bilincin yaradılması gerekdiyine inanıram. Bu şexsin özüdür ki, başqa Utancaq paniranist-kilasik Azerbaycançı papağanlar kimi adını tekrarladığı Azerbaycanın hara olduğunu bilmir, onun İran dévletinin koloniyal siyasetleri doğrultusunda on üç ostan arasında bölüşdürüldüyünden xeberi yoxdur ve Kürdüstan, Merkezi, Hemedan ….. kimi ostanlara ilhaq édilen Azerbaycan topraqlarınının veten olduğunu danır. Türk xalqı ile meskun ve étnik Azerbaycanın parçaları olan topraqların Fars ve Kürdlere vérilmesini savunan béle sefih şexslerin, Türk xalqı ve Azerbaycana étdikleri düşmenlik ve vérdikleri zerer, İran dévleti, Rusiya, Kürd yayılmaçıları ve Ermenistanın vérdiyi zererden qat qat daha artıqdır, çünkü bunlar ikinci qurupun maşalarıdırlar. Béle Ruszede ve İranperest Kilasik Azerbaycançılar üçün Azerbaycan, İran devletinin koloniyal idari teqsimatında hele de Azerbaycan adı daşıyan bir iki ostandan başqa bir şéy deyildir.

Türk néjadı-Türk ırqı: Bu şexs, menim Türk néjadi-Türk ırqından başqa héç bir kimliyi qebul étmediyimi iddia étmişdir. Bu iddia cefeng ve yalandır. Esasen buna göre ki men Türk ırqı diye bir ırqın varlığına inanmıram. Var olan Türk milli étnik kimliyidir, Türk ırqı veya Türk néjadı déyildir. Türk xalqı, bölgemizin bütün xalqları kimi özünün uzun târixi boyunca yérli ve köçmen qurupların qarışımından oluşmuş, qarma bir xalqdır. Ayrıca tekce bir kimliye inanan bu şexs ve onun kimi kilasik Azerbaycançılardır ki Azerbaycan kimliyini açar feranse kimi hem étnik, hem milli, hem yurddaşlıq, hem coğrafi kimlik olaraq yérli yérsiz işledirler ve ondan başqa kimliklerin var olması gerçeyi, özellikle Türk milli-étnik kimliyi, onları vehşet ve qorxuya salır. Oysa men bu şexsin temelsiz iddiasının tersine, ne tek ferqli kimliklere inanıram, belke titizlikle ve özenle bu ferqli kimliklerin olduqları kimi qorunmasını savunuram. O cümleden Türk milli étnik kimliyi, Azerbaycan coğrafi kimliyi, ….

Azerbaycan qovmu: Daha da acınacaqlı durum özü ırqçı olup ancaq bundan xebersiz olan béle nadan bir şexsin meni néjadi kimliye inanmaqla, ayrıca Kürd ve Fars düşmenliyi ile suçlamasıdır. Oysa bu şexs özü ırqçıdır. Çünkü öz yazısında Türk néjadından –Türk ırqından danışır. Öte yandan kilasik Azerbaycançılar Türk xalqının étnik milli kimliyini Türkden étnik anlamda olan Azerbaycanlıya deyişdirmekle ırqçılıq édirler. Azerbaycanlı qovmi-étnik-milli ad ve kimlik déyildir, coğrafi mensubiyet ve tâbéiyyet adıdır. Kilasik Azerbaycançıların Türk xalqının târixi étnik adını coğrafi ad olan Azerbaycanlıya deyişdirmesi bu açıdan Türk xalına qarşı yapılan açıq ırqçılıqdır. Çünkü étnik ve milli qurupların özlerini adlandırdıqları târixi milli étnik adı –özellikle İran devletinin qondardığı Azeri ve Rusiyanın qondardığı Azerbaycanlı kimi temelsiz adlarla deyişdirmek ırqçılıqdır. Bu şexs ve onun kimileri ayrıca  Azerbaycanda yaşayan Kürd ve Fars xalqlarına da qarşı ırqçılıq édirler. Çünkü onlardan Azerbaycanlı olma ortaq coğrafi ve veten kimliyini alıp, bu adı Türk xalına vérerek ona özel édirler.

Azeri adı: Bu şexs béle bir iddiada bulunmuşdur ki men Azeri kelmesine qarşı çıxmaqla Azerbaycana qarşı çıxmaq isteyirem. Bu iddia tek başına bile bu şexsin ne denli derin bir cehalet içinde olduğunu qanıtlamağa yéter ve artar. Çünkü bu şexsin boş iddiasının tersine uydurma ve qondarma Azeri étnik adına qarşı çıxmaq sözün esl anlamında Türk xalqının milletleşme ve Azerbaycanın vetenleşmesinin gereyi ve açarıdır. Tersine bir gün paniranistleri qondarması olan Azeri adını, başqa bir gün Rusiya yapımı Azerbaycanlı coğrafi adını Türk xalqı adı yérine işletmek, bu qondarma adlarla Türk xalqının milletleşmesi ve Azerbaycanın vetenleşmesi arasında bağ qurmaq, Türk xalqına ve Azerbaycan vetenine düşmançılıqdır. Bu üzden de günümüzde Azeri qondarma étnik adını savunan ve işeleden géçen nesle mensub néçe utancaq paniranist –kilasik Azerbaycançı fosilden başqa kimse qalmamışdır.

Sozumuz, a window opening to the life/culture of the turkish nation of iran/south azerbaijan:
http://sozumuz.blogspot.com/
http://sozumuz-turk-dovletler.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment